Sidor

lördag 28 september 2013

Pojkarna sitter fint.

Vi håller på att lära Nikon att sitta fint. I början tippade han mest över, men nu går det ganska bra!







































Igår gick vi en promenad på elljusspåret. Det var tur att vi gick just på elljusspåret, för det hann bli riktigt mörkt innan vi kom tillbaka till bilen. Efter det fick grabbarna gå varsitt spår. Nikon visar bra tendenser och börjar nosa i backen så fort man sätter på honom spårselen. Däremot är jag inte säker på att han vet vad han ska spåra. Där jag hade svängt fortsatte han bara rakt fram, utan att verka försöka hitta rätt själv.

Han hittar visserligen fram till mål, men det är nog mest för att jag inte låter honom gå så långt bort från själva spåret. Det är ju ingen idé att låta honom gå fel och leta sig tillbaka själv när han inte bryr sig om att hitta spåret igen. Det är svårt det där, men jag har någon liten idé om att jag ska testa att köra väldigt korta spår, bara några meter, där han i princip belönas direkt han har fått upp rätt spår. Det kanske kan fungera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar