Sidor

fredag 6 september 2013

Veckans filmer.

Här kommer några filmer med saker vi gjort den här veckan.

Okej, första filmen är faktiskt inte från den här veckan, men jag visar den ändå. Det är Ollie som är i rasthagen och träffar några hundar i hans egen storlek. Chihuahuan var tydligen intressant, men inte så förtjust i Ollie.

KLICKA HÄR för att se filmen.

Film nummer två är från en cykeltur som husse och Nikon tog. Nikon har blivit riktigt duktig på att springa bredvid cykeln nu, och energin verkar oändlig. Backarna tar dock musten ur husses ben!

KLICKA HÄR för att se filmen.

Hittills har det gått jättebra för hundarna att vara ensamma hemma i max fyra timmar när jag jobbar, men så plötsligt hade Nikon tuggat lite på köksmattan en dag. Vi tänkte att det kanske var en engångshändelse, men nästa dag hade han gett sig på hallmattan. Därför har jag nu ansträngt mig lite extra för att trötta ut honom innan jag går till jobbet. Igår tog vi en powerwalk med midjebältet, och körde lite godissök inne. Det verkade fungera, för hemmet såg ut som vanligt när jag kom hem igår.

Jag brukar visserligen ta en promenad med hundarna på förmiddagarna, men Ollie har svårt att komma igång på morgonen, och då blir det svårt att promenera med båda eftersom jag har en hund som drar framåt och en som bromsar bakåt. Jag vet inte om det beror på medicinen eller vad det är, men Ollie är inte riktigt sig själv. Vissa dagar är han piggare, andra vill han bara vända hem.

Så nu har jag bestämt att Ollie slipper gå promenad på förmiddagarna, i alla fall när jag är ensam med dem (när husse jobbar kväll går det bättre). Ollie är ändå så bra på att vara ensam hemma, så han klarar sig utan promenad. Den tar vi efter jobbet istället. Men Nikon behöver som sagt göra av med lite energi, och med bara honom och midjebältet kan vi hålla bra fart. Det är träning för mig också.

För att inte Ollie ska ha så tråkigt och bara sova när vi är borta fick han vara hos dagmamma idag! Snälla grannen var hundvakt. Ollie hade nog jätteroligt där tror jag, han hade med sig godispåsen och en leksak. Jag passade på att filma lite på promenaden med Nikon.

KLICKA HÄR för att se filmen.




















Sist kommer en film från gårdagens middag när det blev lite sallad över. Nikon är väldigt förtjust i grönsaker, och Ollie tackar inte heller nej om det bjuds. Har vi bortskämda hundar? Inte vet jag, men de får äta från skeden i alla fall!

KLICKA HÄR för att se filmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar