Sidor

onsdag 20 mars 2013

Det rullar på.

Nu är alla mediciner hämtade och behandling påbörjad. Den lilla sjuklingen äter tre tabletter på morgonen och en på kvällen. Vi håller tummarna för att den där vibrationsplattan dyker upp snart också. Tanken var att han skulle gå måndag, onsdag och fredag, och har den inte kommit så att vi får en tid på fredag har vi ju missat en hel vecka i rehabiliteringen.

Hittills går allt bra med Ollie, han är oftast nöjd in sin lilla hage. Jag vet ju att han är bra på att ta det lugnt, men mitt samvete tycker att det är jobbigt att han ska sova bort större delen av dagarna. Nikon sover också mycket mer nu, det är lugnare när de är åtskilda och inte har någon att hitta på hyss med. Det känns trist att Nikon också sover mycket mer, men jag antar att man får vara glad att han gör det i alla fall, det vore ju värre om han blev vild och galen istället.

Jag har ingen träningslust nu, det är för mycket att tänka på och det skulle kännas så elakt mot Ollie som bara får stå och titta på. Husse är i alla fall duktig och går promenader med Nikon och tränar lite vardagshyfs ute så att jag som är hemma med jyckarna hela dagarna får slappna av lite och ha lite kvalitetstid med Ollie i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar