Sidor

tisdag 1 november 2011

Ollie stör en ingenjör.

Nu har veckan dragit igång igen, skulle man kunna säga. Men för mig är den redan slut, i alla fall arbetsveckan. Vi har eget arbete på kursen onsdag, torsdag och fredag den här veckan, och då får man arbeta med det man vill och det man tycker är viktigt. Men det blir såklart mycket tid med Ollie. Just nu ligger vi soffan och myser.

I helgen var ju jag och busen hos mina föräldrar på kalas, och då tog jag den här bilden som jag tyckte passade bra med rubriken "Ollie stör en en ingenjör", som egentligen kommer från tv-programmet "Felix stör en ingenjör" med Felix Herngren.





















Anledningen till det är att min pappa, som är ingenjör, brukar träna hemma till en DVD, och gissa vem som alltid är där och stör? Ollie såklart. Han tror att pappa leker, och han vill såklart vara med och leka. På bilden ligger busen med ett gummiben framför sig och viftar på svansen, samtidigt som pappa kör lite avslappning efter träningen.

Det var en trevlig helg. Jag och busen tog långa promenader och passade på att leka lite extra ute. Bland annat körde vi inkallningar, godissök och lite naturagility. Kul!

1 kommentar:

  1. Så är det här hemma också när någon i familjen försöker träna ;-)

    SvaraRadera