Sidor

onsdag 14 september 2011

Huset fullt av hantverkare.

När jag kom tillbaka från en hundpromenad igår möttes jag av en vattenläcka i köket. Som tur var hade problemet redan upptäckts när jag var borta, och flera personer var redan på plats hos grannen och arbetade med avloppen. I vårt kök var det vatten på golvet som hade runnit från taket längs väggen, det var stopp i avloppet och det luktade inte gott... Ollie fick vara i tv-rummet bakom kompostgaller för att inte vara ivägen.





















Han hade lite svårt att slappna av, men höll sig för det mesta tyst och låg och spanade på grabbarna som arbetade i köket. En av dem tyckte att Ollie var jättefin och pratade och kelade med honom, han hade själv haft hund. Tre timmar senare kunde jag använda köket igen.

Idag har vi varit ute på en lång promenad. När jag gick ut tänkte jag att vi bara skulle ta en kort rastning, men det var så trevligt ute så vi fortsatte att gå. Vi mötte många hundar och Ollie skötte sig jättebra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar