Sidor

torsdag 26 juni 2014

Färgglada påsar.

Förra året skrev jag ett inlägg som handlade om att de bajspåsar jag alltid har köpt hade slutat att säljas och att jag istället hade inhandlat rosa bajspåsar. Då tyckte jag att de gamla var bättre, men nu har jag ändrat mig. Det händer fortfarande att man hittar en gammal påse i någon jacka eller väska som man inte har använt på ett tag, och nu känns de gamla påsarna plötsligt väldigt tunna och dessutom ganska tråkiga eftersom de bara är svarta.

Färgen var det jag gillade med de nya påsarna förut, men nu gillar jag allt med dem (så mycket som man nu kan tycka om en bajspåse...). Dessutom har vi nu börjat köpa olika färger, och det är faktiskt lite roligt när man får byta färg då en rulle tar slut. Det finns rosa, lila, blå, grå och svarta (och tydligen orangea också som jag inte har sett). Världen blir helt enkelt lite roligare med färg, trots att det bara gäller bajs, och vi hjälper definitivt till att säga färg i soptunnorna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar