Sidor

söndag 4 maj 2014

Ny bild.

Nu har bloggen fått sig en ansiktslyftning i form av en ny bild!








Jag kände att det var dags för en uppdatering med tanke på att Nikon bara var en liten valp på den gamla bilden som såg ut såhär.








En lite spännande detalj är att jag själv är med på bilden också. När jag startade den här bloggen tänkte jag att det skulle vara en ren hundblogg som enbart handlade om mina hundar (eller min hund som det var på den tiden) och valde medvetet att inte ta med saker som mig själv på bild, vad jag heter eller var vi bor. Det skulle bara vara livet med hund i en småstad.

Jag vill fortfarande hålla det ganska opersonligt på så sätt att jag inte skriver om något annat än mina hundar och hundrelaterade saker, men jag känner samtidigt att det kan vara lite tråkigt för de som läser att inte "lära känna oss". Så bloggen har på senare tid blivit lite mer personlig, och då passar det väl bra att jag är med på bilden också så att man vet vem det är som sitter bakom tangenterna och skriver!

Anledningen till att vi tog bilden var för att min mamma efterlyste en bild på mig som hon kunde göra en förstoring av och sätta upp på väggen. Jag är bortskämd med en fotograf till sambo och kunde därför bege mig ut på en photoshoot ganska omgående. "Kanske en bild på dig och hundarna" sa mamma, och det är klart att de skulle vara med på bilden också.

Ollie har bara hostat en gång under dagen än så länge, och han ville gärna följa med på lite fotografering. Otippat nog var det Nikon som skötte sig bäst när det gällde att ligga stilla och ligga kvar. Ollie var lite för upptagen med att äta gräs och undersöka naturen. Nu vet jag inte vad min mamma tycker om bilden, men här är den som ett förslag i alla fall!


















Och här kommer lite andra bilder där vi provar andra positioner och där jag förklarar för grabbarna att de ska ligga stilla och titta på husse.


















































































3 kommentarer: