Sidor

måndag 10 februari 2014

Återbesök på ReDog.

Idag var det dags för Ollie att kontrollera ryggen igen. Förra gången gick han på kortison för sin allergi, vilket också kan vara smärtstillande, så nu ville man se att han var smärtfri även utan medicinen. Han visade igen smärta alls och han kändes fin i både ryggen och i armbågen som han också haft lite problem med. Det kändes verkligen skönt, och han räknas nu som friskförklarad. I alla fall när det gäller det...

Han skötte sig fint och vi kunde väl inte önska ett bättre resultat. Jag passade på att fråga om hans hull, och Stefan tyckte liksom jag att det inte skulle skada om Ollie gick ner några hekto. Vi diskuterade lite olika träningsformer och jag fick veta att löpning var ett bra alternativ. Jag har trott att det inte är så bra för honom eftersom jag har hört att hundar helst ska trava och inte gallopera, och Ollie är ju så liten att han galopperar så fort man börja jogga lite långsamt, men det var tydligen ingen fara. Det var mest för större raser man skulle tänka så. Så vi får se om det blir lite mer träning för Ollie framöver.

Nikon var också med till Västerås, och vi passade på att göra en kontroll på honom också. Dels för att han gärna passar när han går (vilket jag tror beror på att han har för bråttom fram, för när han är lugn travar han), men också för att vi tänkte börja dra lite med honom och vi ville se att han är frisk i kroppen. Nikon fick massor av beröm för sin fina form. Han var väldigt bra musklad, i perfekt hull och han hade stadiga knän och ben och allt vad det var. Inga fel hittades alltså, och det var ju också väldigt skönt. Med tanke på hur oförsiktig han är hade jag inte blivit förvånad om han hade haft någon skada.

När vi ändå var där tittade vi lite på dragselar, men det visade sig att Nikon är för tjockskallig för en vanlig dragsele. Huvudet går helt enkelt inte igenom, och tar man en större storlek för huvudet blir den för lång där bak. Men så fastnade han ju i mamma Razzla på vägen ut för att han hade så stort huvud också, så det var väl ingen överraskning. Det får helt enkelt bli en måttsydd dragsele för grisen. Stefan tipsade även om klövjeväska för träning, så det blev en sådan istället. Bild och utvärdering av den får komma senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar