Sidor

tisdag 13 augusti 2013

Ingen förbättring för Ollie.

I morgon äter Ollie sista tabletterna i antihistaminkuren, men han har fortfarande lika mycket klåda. Så vi kan ju konstatera att den medicinen inte har haft någon effekt alls. Antibiotikan ska han äta ett tag till. Schampot verkar inte heller hjälpa, tyvärr. Det är verkligen tråkigt att han inte blir bättre. Nu är det väl bara att vänta på provsvaren, och hoppas att de kan hjälpa oss i rätt riktning.

Här kommer en rolig bild från en promenad. Ollie är så liten att han får plats överallt.




















Han kan också balansera på nästan allt, som ni ser på den här filmen.



Nikon är galen som vanligt.


Jag jobbar, men bara halvtid än så länge. Husse har fortfarande semester, så hundarna har sällskap om dagarna, men när han börjar jobba får de vara ensamma lite mer. Halvtid är dock inga problem, och det är skönt att kunna kombinera jobb och hundar på ett bra sätt. Eventuellt kommer jag gå upp i tid senare, men då kan jag anpassa mitt schema efter husses, så de behöver inte vara ensamma mer än halvtid ändå. Jätteskönt!

1 kommentar:

  1. Äter han torrfoder? För har läst om många hundar med klåda där de har blivit bättre av att de fryser in torrfodret i 3 dygn innan och att man då kan frysa in en större mängd åt gången.
    För det är tydligen kvalster i maten och vissa hundar har problem med det... Men jag har ingen egen erfarenhet men tänkte att allting kan ju vara värt att prova och kolla upp :)
    Håller tummarna för att ni ska komma på någon behandling utan att dessutom bli ruinerade!

    SvaraRadera