Sidor

måndag 26 augusti 2013

En trevlig helg.

Det blir som utlovat lite färre uppdateringar här nu när jag har börjat jobba. Även om det bara är på halvtid är det ändå en stor förändring, och det tar på krafterna. Det gäller att finna energi att blogga, vilket inte alltid är det lättaste med tanke på att jag nu också arbetar med att sitta vid datorn och skriva. Dessutom gör vi väl inte så roliga saker att skriva om, det är mest det vanliga känns det som.

Förhoppningsvis får jag ny energi när jag kommit in i de nya rutinerna ordentligt. Hundarna har i alla fall inga problem att vara ensamma hemma. Som mest blir det fyra timmar, vissa dagar tre timmar, och ibland är husse ledig på vardagar. Den största förändringen för mig och hundarna är att gå upp tidigt. Även om jag jobbar eftermiddag måste jag ändå gå upp och roa hundarna lite innan de ska vara ensamma.

Ollies klåda håller sig under kontroll med kortisonet. På veterinärens inrådan håller vi på att fasa ut det nu, och hoppas på att han kan klarar sig utan. Det blir i alla fall inga fler bad för honom. Om det är för evigt vet jag inte, men det är onödigt att utmana ödet. Om det är så enkelt att han kan må bra så länge han inte badar, är det väl en uppoffring man får ta.

I helgen var vi hos mina föräldrar. Det är alltid trevligt, och vi får njuta av fördelarna med ett hus. Att kunna äta frukost på altanen och släppa ut hundarna på gården är underbart.












































Vi gjorde även en liten skogsutflykt.










































































På söndagen hann vi även med en tur till husses föräldrar där vi tog en sväng med båten. För Ollies del var det inga problem, men Nikon som är skeptisk till bryggor och hamnar tyckte kanske inte att det var det roligaste han har gjort.
Jag tycker ändå att det gick ganska bra, men det var varmt på sjön, så det blev en ganska kort tur. Vi åkte lite, låg och guppade på vattnet ett tag, och vände sedan hemåt igen.






























































KLICKA HÄR för att se en film från båten.

Det märks att det börjar bli höst, framför allt på morgon och kväll, men dagarna är fortfarande varma. Idag tog vi en kort promenad med hundarna, och det var riktigt varmt. Vi var tvungna att ta paus i skuggan ibland. Hundarna gick i flexikoppel och kunde strosa runt lite som de ville. Nikon rullade sig i alla goda dofter han kunde hitta. Nu ligger de och sover, och jag tar det lugnt efter jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar