Sidor

torsdag 28 november 2013

Rosa påsar.

När det var dags att köpa nya bajspåsar fanns inte det märket som jag brukar köpa. Jag har haft samma sedan Ollie var valp. Svarta påsar med knythandtag som doftar citron. De har funnits på Rusta och ÖoB. Alltid samma påsar, förutom att förpackningen har bytt utseende en gång.















Det jag gillar med de här påsarna är först och främst att de är lagom stora. Jag som inte har så stora högar att plocka upp behöver inte bära runt på ica-kassar direkt. Jag gillar också att påsarna har knythandtag. Det är ett krav, då jag vill kunna knyta påsen lätt och bära den på ett finger. Att de doftar citron gör varken till eller från för mig. I början var det lite mysigt, men ärligt talat lär man sig att förknippa den där citronlukten med bajs efter ett tag... Att de är miljövänliga är förstås ett plus!

Det allra bästa med de här påsarna är i alla fall att de ligger styckvis, d.v.s. de sitter inte på rulle. Eller det var det jag tyckte förut i alla fall. När Ollie var valp upptäckte jag hur svårt det är att riva av en påse från en rulle samtidigt som man har en hund i famnen. Jag brukade alltid lyfta upp honom när vi var på väg ut, så att det inte skulle ske en olycka när jag höll på att ta på mig skorna. Påsar som man bara kunde dra ur en förpackning var perfekta, och förutom den allra första rullen har jag aldrig köpt några andra påsar än dessa.

Nu fanns påsarna helt plötsligt inte att köpa, vare sig på Rusta eller ÖoB. Jag blev tvungen att köpa en annan sort, och jag hittade påsar med knythandtag fast på rulle. Nu för tiden bryr jag mig inte ifall påsarna sitter på rulle eller inte. Jag har tid på mig, och en rulle är faktiskt enklare ihop med "Tuben" (som är min bajspåsehållare). Den är utformad efter rullar. Det som är lite roligt med de nya påsarna är att de är rosa! Jag gillar rosa, och nu fick jag äntligen chans att köpa rosa påsar med knythandtag, och utan mönster som jag har sett på andra.




















Påsarna är snygga, men formen är inte lika bra som på de gamla. De nya påsarna är längre, men har kortare handtag, vilket gör det lite krångligare att knyta och mycket påse går åt bara i luft. Dessutom är de av ett tjockare material, lite mer sopsäckskänsla, och det gör också knytningen lite svårare. Det står inte heller något om att påsarna är miljövänliga. Men överlag är jag ganska nöjd ändå. Speciellt för att de är rosa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar