Sidor

fredag 22 november 2013

Mys i parken.

Idag tog husse och jag en promenad till en lokal djuraffär för att fylla på förrådet med "Joint Balance", tabletterna som Ollie äter för att hans snedställda framben inte ska ställa till några problem. Det är en förebyggande åtgärd kan man väl säga, men när vi var på ReDog hade han lite galla i armbågen (vad det nu betyder) och med tabletterna försvann det. Egentligen skulle vi åkt till ReDog på måndag för ett återbesök och se så att Ollie fortfarande är bra i ryggen.

Fysioterapeuten tittade på honom förut efter perioden med vila, och vi skulle träffas i höst för att se hur han är nu när han fått leva som vanligt. Men det blev uppskjutet eftersom vi blev tvungna att springa till veterinären här så mycket för Ollies klåda, och när jag började jobba blev det svårare att hitta tider. Eftersom ReDog ligger en bit bort måste vi avsätta minst en halv dag. Nu hade jag i alla fall bokat tid, men den tiden avbokades eftersom fysioterapeuten inte skulle vara där på måndag. I december har vi ingen möjlighet att åka, så det får vänta till nästa år.

Som tur är säljer den lokala djuraffären en del av ReDogs produkter, så vi slapp beställa på nätet. När vi kom dit kvart i elva såg vi att affären inte öppnade förrän klockan elva. Det blev lite mys och träning i en närliggande park ett tag istället. Jag fick för mig att jag skulle lära Ollie att gå runt träd på kommando. Bara som en rolig sak liksom. Han började fatta ganska snabbt. Men som den klättare han är ville han helst klättra upp i träden.













































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar