Sidor

söndag 2 december 2012

Kall advent.

Tretton minusgrader sa termometern idag. Det är kallt! Fast egentligen är det ju ganska normalt för december, men innan man har vant sig vid kylan efter att man knappt haft några minusgrader sedan förra vintern så känns det ganska kallt.

Kölden stoppade dock inte oss från att ge oss ut i naturen, och som tur var kombinerades kallgraderna med strålande sol och gnistrande snö. I skogen täcktes varenda grangren av en sträng med snö och utandningsluften fick håret att vitna. Jag borde förstås tagit ett kort på denna härlighet, men det gjorde jag tyvärr inte. Nu ligger hundarna inne i stugvärmen och myser.

Idag är det första advent, och jag har inte ens julpyntat än. Det får bli ikväll när husse kommer hem från jobbet. Det känns som att jag kan behöva lite assistans när jag ska öppna julkartongerna och riva runt där i, och då menar jag inte av hundarna...

Nikon har *peppar peppar* varit bra i magen i flera dagar nu, vi hoppas att det håller i sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar