Sidor

fredag 31 oktober 2014

Ingen rast och ingen ro.

Igår blev det inte mycket vila för vovvarna. Redan 07.30 knackade det på dörren då några farbröder skulle komma hit och titta på vår ventilation. Det är ju alltid spännande med besök tycker Ollie och Nikon, och de skötte sig förvånansvärt bra. Ollie som brukar skälla när någon kommer in genom dörren sa bara något enstaka voff, och Nikon som brukar kroppstackla besökare hälsade ganska försiktigt.

När ventilationsfarbröderna var klara med sitt tog jag och husse ut hundarna på en ovanligt tidig promenad. Det var väldigt vackert ute med sol och dimma. Ollie hade sin nya sele och det såg hyfsat bra ut. Vi får se hur den blir när den får "mjukna till sig" lite.

























Efter det tog vi en biltur eftersom vi behövde handla lite. Vi köpte bland annat hundtandkräm och då fick grabbarna följa med in på djuraffären. På djuraffären kan man väga sig, och så får man nästan alltid godis av personalen om man ställer sig på bakbenen och försöker nå över disken. Nikon vägde cirka 18 kg och Ollie vägde 4,8 kg. Det betyder att Ollie har gått ner lite, vilket är bra!

När vi kom hem var det dags för mig att gå till jobbet, men husse var hemma några timmar till, och när jag sedan kom hem hade hundarna bara varit ensamma drygt en timme. Inte så mycket lugn och ro med andra ord. Jag hoppade i träningskläderna ganska direkt och tog med mig Nikon ut på en löptur. Ollie låg och hade det skönt i soffan, och jag vet att han bara skulle ha bromsat mig om jag hade tvingat ut honom på en löptur i mörker och kyla. Han kom inte ens till dörren när vi gick! Det blev 4 km för mig och Nikon.

Efter det gjorde vi kvällen och slappade i soffan tills husse kom hem från jobbet och det var dags att gå och lägga sig. En händelserik dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar